Khairuddin on valmis kovaan kisaurakkaan

26/06/2012

AirAsia-SIC-Ajo-tiimin malesialaiskuljettaja Zulfahmi Khairuddin lähtee Moto3-luokan vaativaan ja tiivistempoiseen kilpailu-urakkaan hyvin valmistautuneena.
Khairuddinilla on takanaan onnistunut harjoitusjakso Englannissa, cure jossa hän hioi fyysistä kuntoaan keskuksessa, jossa treenaa muun muassa F1-kuljettajia.
– Tämä on ollut hyvä harjoitusjakso ennen kolmea kovaa kisaviikonvaihdetta. Lähden luottavaisin mielin Asseniin, vahvistaa MM-pisteissä seitsemäntenä oleva Khairuddin.
Assenin radalla Hollannissa perinteisesti jo lauantaina ajettava kilpailu käynnistää todellakin kova urakan. Hollannin TT:tä seuraavat ennen kesälomaa peräjälkeen ajettavat Saksan ja Italian osakilpailut Sachsenringissa ja Mugellossa.
Khairuddin kokee olevansa vauhdillisesti ja kuntonsa puolesta täydessä terässä kolmen viikonvaihteen rajuun rutistukseen. Fahmin henkinen puoli on sekin tunnetusti kohdallaan.
Khairuddin sijoittui reilu viikko sitten Silverstonen radalla ajetussa Britannian GP:ssä yhdeksänneksi.
– Silverstonen viikonvaihde ei ollut minulle mitenkään helppo. Kova tuuli ei oikein vielä sopinut ajotyylilleni. Itse kilpailu kulki kuitenkin siihen nähden ihan mallikkaasti, mikä loi taas mukavasti lisää uskoa tulevaan.
Assenin 4542 metrin mittainen rata on useimpien kuljettajien mieleen.
– Asseniin on aina kiva tulla. Siellä on paljon yleisöä ja oma fiiliksensä. Hitaammalla osuudella avautuva ja myöhemmin paljon nopeita paikkoja kattava rata on hieno ja kuljettajat pitävät siitä, toteaa tiimipäällikkö Aki Ajo.

* Moto3-luokan aikataulu Assenin radalla ajettavassa Hollannin TT:ssä GP:ssä 28.-30. kesäkuuta:
Torstai 28.6.
Klo 10.15-10.55, 1. vapaa harjoitus
Klo 14.15-14.55, 2. vapaa harjoitus
Perjantai 29.6.
Klo 10.15-10.55, 3. vapaa harjoitus
Klo 14.00-14.40, aika-ajo
Lauantai 30.6.
Klo 09.40-10.00, warm up
Klo 12.00, MM-osakilpailu 7/17

* Assenin ratainfo:
Pituus: 4542 metriä
Leveys: 14 metriä
Mutkat vasemmalle: 6
Mutkat oikealle: 12
Pisin suora: 487 metriä
Valmistunut: 1955
Modifioitu: 2010

Partners



Visit our MotoE project at

MotoE